Monday, August 27, 2007

'Vergeven doe je voor jezelf'

'Vergeven is een daad van zelfwaardering.'
'Vergeven is eigenlijk een kwestie van gezond verstand. Wraak mag dan zoet lijken, het ligt zwaar op de maag.'

DE KRACHT VAN VERGEVEN...

Vergeven kan het blok, dat tussen jou en het goede staat, oplossen.
Wraak, boosheid, de wens om 'betaald te zetten', of iemand gestraft of pijn te zien worden of krijgen, maakt je eigen gezondheid er niet beter op.

Vergeef onrechtvaardigheid en pijn van het verleden en het nu.
Niet zozeer voor de andere personen, maar voor jezelf.

Wanneer je wrok hebt naar iemand, ben je gebonden aan die persoon of conditie door een emotionele link die sterker is dan staal.

Vergeven is dè manier om deze link op te lossen en vrij te zijn.
Hij die niet vergeven kan, breekt de brug af, die hij zelf moet passeren.
Wanneer het goede voor jou is vertraagd, dan is het tijd om te vergeven.

Als alleen één persoon wil vergeven, kan het probleem worden opgelost, onafhankelijk van wie er verder bij betrokken is en of verder iemand anders wil vergeven.

Alles wat mij kwaad gedaan heeft, vergeef ik.
Wat me ooit bitter, haatdragend of ongelukkig heeft gemaakt, ik vergeef het.
Wat binnen in me zit en wat buiten mij is, ik vergeef het.
Dingen uit het verleden, uit het nu, in de toekomst, ik vergeef het.
Ik vergeef alles en iedereen, ik laat los.
(laat gaan wat het beste is voor jou; probeer het je voor te stellen)

Vergeven maakt de zwakken sterk
Vergeven maakt de onwijze wijs
Vergeven geneest
Vergeven geeft je kracht


No comments: