Monday, August 27, 2007

Loslaten

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



DIT HEB IK TE LEREN:

Loslaten betekent niet "ik voel me niet meer betrokken",
maar "Ik kan het niet meer voor de ander doen".

Loslaten is niet mijzelf losmaken
maar het besef dat ik een ander niet kan besturen.

Loslaten is niet een ander tegen je gevoel iets toestaan
maar hem of haar laten leren door ervaren.

Loslaten is je gevoel van machteloosheid toestaan
want "het reslutaat is niet alleen van mij afhankelijk".

Loslaten is niet een ander willen veranderen of hem de schuld geven
maar het beste van mezelf maken.

Loslaten is niet meer zorgen voor
maar zorg hebben om.

Loslaten betekent niet meer vasthouden
maar steunen.

Loslaten is niet oordelen
maar de ander de kans geven zichzelf te zijn.

Loslaten betekent niet meer alles willen regelen
maar jezelf en de anderen de kans geven de waarheid onder ogen te zien.

Loslaten betekent niet ontkennen
Maar jouw werkelijkheid aanvaarden.

Loslaten betekent niet langer willen scheiden of twisten
maar eigen tekortkomingen onder ogen durven zien.

Loslaten is niet alles naar je hand willen zetten
maar elke dag nemen zoals het komt en daar plezier in hebben.

Loslaten is niet iedereen bekritiseren en bedisselen
maar zelf proberen te zijn waarvan je droomt.

Loslaten is niet het verleden betreuren
maar groeien en leven naar de toekomst.

Loslaten is minder vanuit angst leven
en meer vanuit LIEFDE.

No comments: