Saturday, June 20, 2009

Zomaar wat gedachten over de liefde

Zomaar wat gedachten die in me opkwamen over de LIEFDE
Wat is nu eigenlijk die veelbezongen liefde?
Een ondersteunende, opbouwende kracht bijvoorbeeld?

Vraag: Kun alles aanvaarden uit liefde?
Antwoord: Ook uit liefde kun je niet alles aanvaarden, in ieder geval niet iets dat de liefde belemmert.
Soms is het juist liefdevol om iets niet te aanvaarden, ook al wordt dat niet altijd begrepen of in dank afgenomen....
Misschien moet de vraag luiden: Kun je alles vanuit liefde aanvaarden...

Wat is het lelijkste dat je kunt zeggen wat nog steeds betekend: 'Ik hou van je?'
(David Deida, in een oogwenk verlicht)

Liefde stelt geen eisen of voorwaarden. Ze IS.
Liefde heeft geen vooropgezet protocol nodig om beleefd en geuit te worden. Ze kan op velerlei manieren geleid worden.
Mijn manier om liefde los te laten is geen voorwaarden te stellen aan de manier waarop de liefde geuit kan worden.
Op welke manier communiceer jij? Ipv Ik kan je alleen horen als je op mijn manier communiceert, of de dingen zegt die ik wil horen.
Dat is geen liefde, dat is vulling zoeken, die je veel te snel verteerd, waarna je weer hongerig bent en verder zwerft. En ik doel hier op niemand anders dan mijzelf die tot deze ontdekking komt.
Liefde eist zelfs niet om 'geconsumeerd' te worden, liefde vind altijd een uitweg. Liefde wijkt overal en nergens
Overal & Nergens = Alomvattend

Liefde inspireerde tot deze tekst

Saskia Marges

No comments: